събота, 27 юли 2013 г.

Дончо Цончев >> Красивата версия

Боксьор, рали шампион, геолог, ловец, зидар, майстор на камини, депутат, писател... Дончо Цончев

   И сам съм стигал до подобна мисъл. Не вярвам да са под земята и в небесата. Фантазии на Данте и попски приказки за залъгване. Затова ли сме се родили – да треперим около теста на Свети Петър? Знае ли човек какво ще му хрумне на него, когато се срещнем?
   После Ванга ми го каза, след което и Кочовска.
Тук са, във всеки от нас. И сам избираш на коя територия да караш живота си. Или да се разхождаш между двете.
   Тъкмо това ми се случи, така установих разстоянието между ада и рая. Точно четиридесет сантиметра. Две педи. Мерих го с дървен метър и после с метална рулетка.
   На връщане от банята се сринах пред креслото си. Вече бях с гръб към него, по хавлия. Изпотроших се. И няма ставане. Пълзене – също. Другите спят по стаите си. И двата телефона при мен, няма как да се обадя.
   Много време. Мисля как съм изкарвал по кръчмите разкошни нощи в очакване на слънцето. Сега не е така. Сега е ад. И само четиридесет сантиметра над него – раят. Надеждата – да се събуди някой и да ме примъкне към леглото, там също е част от рая.
И то на четиридесет сантиметра по-височко. Бавно разсъмва. Бавно разреждам отчаянието с ракия. Че и мезета добарвам. Винаги успявам...

Издателство Жанет 45



Няма коментари:

Публикуване на коментар