Комерсиалната репутация на продуцента има влияние върху комерсиалния успех на филма, но не влияе на бюджета. Тези резултати потвърждават, че ключовата роля на продуцента е „зад кулисите” да събере и координира членовете на творческия екип.
Корелациите доказват, че киното в Северна Америка е най-вече индустрия, където творческото признание не е независимо от търговския успех.
Подобно проучване, само че на европейски пазар, правят Далместри, Монтанари и Усаи. Те разглеждат примери от италианското кино, като основно се спират на ролята на режисьора при търговския и творческия успех на филма. Според тях „търговският успех е благоприятстван от стабилните вертикални връзки на режисьора с продуцентите и дистрибуторите и неговата икономическа репутация, докато творческите достойнства се влияят от слабите хоризонтални връзки (с останалите творци в екипа) и от творческата репутация”...
Издателство Нов български университет
Творческият триъгълник в Хеликон
Творческият триъгълник в Books.bg