понеделник, 30 септември 2013 г.

Лаура Ескивел >> Със скоростта на желанието

Чудновато, чувствено повествование, в което героите с еднаква страст се мразят и обичат...

   Северът е осезаем, настойчив, оставя следите си върху нас. Колкото и да се отдалечаваме от центъра му, неизменно ще се чувстваме притегляни към него като от невидими вълни, така както земята привлича дъждовните капки, магнитът – иглата, кръвта – кръв, желанието – желание.
   Там, на север, са и моите дълбоки корени – скрити във влюбените погледи, разменени между дядо и баба след първото докосване на ръцете им.
   Когато се родила и мама, представата за моята особа вече придобила по-конкретни очертания. Трябвало единствено да изчакам да се слеят желанията на родителите ми, за да се появя на бял свят.
   В кой ли миг притегателният поглед на севера се е слял с този на морето? Защото другата половина от мен принадлежи на морето, където се е родил баща ми. Срещу зелените му вълни баба ми пристанала на дядо и татко се появил.
   Колко ли време е нужно на желанието да изпрати знак и да получи очаквания отговор? Възможностите са много, но важното е, че на магията ѝ трябва един-единствен поглед. Тя проправя и сочи пътеката, по която влюбените ще минат безброй пъти.
   Дали съм била свидетел на първия любовен поглед между родителите ми? Къде ли съм била, когато това се е случило?...

Хартиено издание и е-книга

Издателство Колибри



Няма коментари:

Публикуване на коментар