вторник, 17 февруари 2015 г.

Антология >> Българска любовна лирика. 40 стихотворения

Пейо Яворов, Димчо Дебелянов, Емануил Попдимитров, Теодор Траянов, Димитър Подвързачов, Димитър Бояджиев, Христо Фотев

Край брега

Под жаркото слънце лениво на юг аз се движа.
Изтихо неясните ромони морски ми пеят –
рибарска припявка навярно: за труд и за грижа.
Ветрила и мачти, далеч там, несетно линеят.

И ето ме седнал на пясъка лъскав и топъл.
Мирише на алги. Ветрецът приветно ме гали.
На гмурец, изгубен в простора, внезапния вопъл
неволно подсеща за леки и светли печали.

И тука, унесен от нежния шум на вълните,
бленувам за погледи сладки, за мислите скрити
в загадъчна някаква вчерашна лека усмивка...

Тъмнее просторът. Стихията морно почива,
в отсенки безбройни безкрайната шир се прелива.
Водите свободни ме гледат с тъга и с присмивка.

Димитър Бояджиев

Издателство Изток-Запад


Няма коментари:

Публикуване на коментар