четвъртък, 3 май 2012 г.

Тит Ливий >> Историята на Рим Книга I

“Дали ще успея да сътворя едно произведение със значителна стойност, заемайки се да опиша историята на римския народ от нейния зародиш до наши дни?"

"На този въпрос аз нямам ясен отговор, ала дори и да имах, едва ли бих имал смелостта да твърдя подобно нещо, тъй като виждам, че тя е колкото стара, толкова и общоизвестна. Съвременните историци обаче са до един убедени, че са в състояние било да прибавят нещо по-достоверно към нея, било с писателското си умение да надминат грапавото и отколешно слово на своите предшественици. Ала каквото и да ми готви бъдещето, за мен ще бъде немалка радост, ако и аз - доколкото ми стигат силите - се погрижа да бъдат увековечени деянията на най-могъщия народ на света.” Тит Ливий

Цялата поредица можете да откриете в книжарниците.

Издателство Изток-Запад



Няма коментари:

Публикуване на коментар