сряда, 2 април 2014 г.

Константин Павлов >> Отдавна

Работя повече като художник и скулптор: едновременно правя цялата картина. Константин Павлов

Филмът, който ми предстои,
вече съм го гледал многократно.
(Като зрител и Главен герой.
Знам епизода, в който умирам.)
Но преди това –
любовта, глупостта, заблудите...
И страстите –
измъкнати от хладилника
(на ВЕЧНОСТТА!) –
за да изглеждат свежи-и-и,
(уж за първи път) –
и за приятелите,
и – другите.
Режисьорът ми,
който по безполов път,
(ин витро)
започна да пази ДЪРЖАВАТА... Стоп!

Скърца креватът
(креватът на ВЕЧНОСТТА). –
Двама кретени (охкащи!) –
мъж и жена –
създават бъдещия ми сценарист
на ЖИВОТА...

Такова разхищение на Природата –
за филм,
който многократно съм гледал.
(Знам епизода, в който умирам –
те си мислят, че те са ме измислили...)

Казах ви, гледал съм филма,
преди да съществува киното.
Преди да има рисунки в пещерата.

Там,
където бях убит.

1979 г.

Издателство Жанет 45

Отдавна в Хеликон

Отдавна в Books.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар