петък, 19 декември 2014 г.

Ромен Гари >> Смисълът на моя живот

Имам чувството, че съм бил живян от живота си... РГ

Единственото нещо, което ме интересува, е жената, но обърнете внимание, не казвам жените, а жената, женствеността. Големият мотив, голямата радост на живота ми беше любовта към жените и към жената. Бях пълна противоположност на прелъстителя въпреки всевъзможните приказки по тази тема. Това е напълно фалшива представа и дори бих казал, че съм органически и психологически неспособен да прелъстя жена... Претендирам, че първият женски глас на света, първият човек, говорил за жената, е Иисус Христос. Нежността, ценности като нежността, състраданието, любовта са женски ценности, и те за пръв път са били произнесени от един мъж – Иисус. Ромен Гари

Преводач Кр. Кавалджиев
Издателство Леге артис


Няма коментари:

Публикуване на коментар