сряда, 14 ноември 2012 г.

Астрид Линдгрен >> Роня, дъщерята на разбойника

Приключенията на Роня и Бирк, деца на разбойнически главатари, из дивата гора, пълна със странни и страшни вълшебни същества

... не съм си поставяла за цел да образовам някого или да влияя по някакъв начин на децата, които четат книгите ми. Единственото, на което смея да се надявам е, че съм допринесла, макар и съвсем малко, моите малки читатели да са станали по-човечни, отговорни и свободомислещи. Смятам, че дори книгите, които просто доставят удоволствие, са необходими. Веднъж една непозната жена пъхна в ръката ми поомачкана хартийка със следните думи: „Благодаря ви, че озарихте едно тъжно детство“. За мен това е достатъчно. Ако съм успяла да озаря дори едно-единствено тъжно детство, значи съм напълно удовлетворена. Астрид Линдгрен

Няма коментари:

Публикуване на коментар