понеделник, 11 февруари 2013 г.

Миряна Башева >> Не всичко тече

"Срещам аз един стар приятел, който ми се хили отдалеч, и съответно му се мятам на врата. Удрям му две целувки и чак тогава осъзнавам, че преди време го бях напъхала в "черния списък". Е, няма как, след тези интимности го извадих." Миряна Башева


Бързия ли, експрес ли чакам? 
Чаках, пушех и ставах - мъж...
Някой тихо псуваше в мрака
и валеше страхотен дъжд.

Между две океански локви
като малък архипелаг
два семафора в сто посоки
разпиляваха влак след влак.

В отчаяние и тревога
с мен гореше зелен фенер.
Всеки миг ми искаше огън
някакъв милиционер.

Стар джебчия с печална морда
се въртеше над куп палта.
Дъжд валеше. Над всички лордове
и над всички крадци в света.

И над мене. Аз все тъй чакам.
Аз от чакане станах мъж.
Над безумните черни влакове
се изсипва страхотен дъжд.

Бясна свирка процежда пара
през присвита и зла уста.
Дъжд се лее! Над всички гари
и над всички мъже в света.


Издателство Захарий Стоянов; УИ "Св.Климент Охридски"

Не всичко тече в Хеликон

Не всичко тече в Books.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар