неделя, 29 юни 2014 г.

Антоан дьо Сент Екзюпери >> Цитадела

Защото ти си, Господи, общата мярка на единия и на другия. Ти си възелът от същността на различни дела.

   Защото се нагледах на заблуди в милосърдието. Но ние, които властваме над хората, трябва да умеем да проникваме в сърцата им, за да даряваме с нашето благоволение само оня, който е достоен за уважение. И аз отказвам милосърдие към излаганите на показ рани, които терзаят женските сърца, отказвам го и на умиращите, и на мъртвите. И зная защо...

   ... Завършил делото си, аз разхубавих душата на моя народ. Завършил делото си, той разхубави душата на своя народ. И аз, който мисля за него, и той, който мисли за мен, макар че никакъв език не ни е даден за нашите срещи, когато отсъждахме или диктувахме церемониала, или наказвахме, или опрощавахме, ние можем да кажем – той за мен, както и аз за него: „Тази сутрин аз подрязах моите розови храсти“.

Преводач Росица Василева (от пълното френско издание)

Издателство Лъчезар Минчев

Няма коментари:

Публикуване на коментар