неделя, 27 юли 2014 г.

Чък Паланюк >> Боен клуб

В неговия живот няма правила, граници, спирачки...

   Тайлър ми намира работа като келнер, после Тайлър набутва пистолет в устата ми и казва – първата стъпка към вечния живот е смъртта. Въпреки това ние с Тайлър дълго време бяхме
най-добрите приятели. Хората все ме питат знаел ли съм за Тайлър Дърдън.
   Заврял дулото на пистолета в гърлото ми, Тайлър казва:
   – Ние всъщност няма да умрем.
   Напипвам с език дупките на заглушителя, които пробихме в дулото. Шумът при изстрел се предизвиква най-вече от разширяващите се газове и мъничкият звуков бум на куршума се дължи на високата му скорост. За да направиш заглушител, просто пробиваш дупки в дулото на пистолета. Много дупки. Газовете излизат през тях и скоростта на куршума пада под тази на звука.
   Ако пробиеш дупките кофти, пистолетът ще ти отнесе ръката.
   – Това не е истинска смърт – казва Тайлър. – Ние ще се превърнем в легенда. Никога няма да остареем.
   Избутвам с език дулото към бузата си и му казвам:
   – Тайлър, мислиш ни за вампири.
   Сградата, върху която се намираме, след десет минути няма да я има. Вземате деветдесет и осем процентов концентрат на димяща азотна киселина и го смесвате с три пъти същото количество сярна киселина. Правите това в ледена баня. После добавяте глицерин капка по капка с пипета. Получавате нитроглицерин.
   Знам го, защото Тайлър го знае.
   Смесвате нитроглицерина с талаш и получавате хубав пластичен експлозив. Много хора го смесват с памук и добавят английска сол за сулфат. И така става. Някои използват парафин в комбинация с нитроглицерина. За мен парафинът никога, ама никога не е вършил работа.
   И така, двамата с Тайлър сме на върха на Паркър Морис Билдинг, дулото е в устата ми и чуваме трошене на стъкла. Поглеждам през ръба. Денят е облачен – дори и на тази височина. Това е най-високата сграда в света – на тази височина вятърът е винаги студен. Тук, на високото, е толкова тихо, че започваш да се чувстваш така, сякаш си някоя от онези маймуни в Космоса. Вършиш си дребната задачка, за която си обучен.
   Дърпаш лост.
   Натискаш копче.
   Нищичко не разбираш от това, а после просто умираш...

Преводач Светлана Комогорова

Издателство Ера


Няма коментари:

Публикуване на коментар