просто ги превръща в съставна част на гръцката религия и митология.
Този е пътят, по който небето на Древна Тракия
силом се населява със същите божества, обитаващи планината Олимп, макар и под променени имена.
По този начин изведнъж се пренебрегва възможността легендите да са наистина тракийски и именно местните култове и митове да са усвоени по-късно от южните им съседи.
Предложеното решение е много по-вероятно, още повече че в процеса на приемането и на преосмислянето на едно наследство и на традиции и на пречупването им през собствения идеологически поглед те загубват първоначалната си същност и се променят до неузнаваемост,както впрочем гърците постъпват и с приспособяването на идеи, влияния, заемки и умения от цялото Източно средиземноморие. Следователно да се разграничи древният фонд на чисто тракийските вярвания и изповед към определен култ, или да се отдели собствената характеристика на отделните митологични персонажи са доста сложна, често пъти дори непосилна задача.
Трябва да се има предвид още, че мисленето на тези хора не може да се диференцира като елинското. Това ще рече, че разчленяването на космогония, митология и религия е непознато за тракийските предели, където всичко е слято, и не бива да се говори за митове отделно от легендите и за култове отделно от божествата, след като представите за света са единни и споени в неразчленима амалгама... Из Въведение
Издателство Изток-Запад
Приказна Древна Тракия в Хеликон
Приказна Древна Тракия в Books.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар