вторник, 15 януари 2013 г.

Маргьорит Дюрас >> Ян Андреа Щайнер

Индокитай, алкохолът, любовта; холокостът; детството - червената нишка в цялото творчество на Маргьорит Дюрас

Легнахме си с луната върху потъмнелия и син небосклон.
На следващия ден се любихме.
Дойдохте при мен в спалнята ми. Не проронихме ни дума. Натежали бяхме от детинското тяло на Теодора Кац, от това недъгаво тяло, от светлия й поглед, от виковете й, с които призоваваше майка си, преди да долети куршумът в тила, изпратен от немския войник, отговарящ за реда в лагера. После ми казахте, че тялото ми е невероятно младо. Поколебах се да публикувам тази фраза. Но за обратното изобщо не ми стигнаха сили. Аз пиша и неща, които не разбирам. Оставям ги в книгите си и ги препрочитам, и тогава те придобиват някакъв смисъл...


Издателство Прозорец



Няма коментари:

Публикуване на коментар