сряда, 13 март 2013 г.

Жан Жьоне >> Света Богородица на цветята

Едновременно роман, автобиография и поема, "Света Богородица на цветята" е най-знаменитата белетристична творба на Жан Жьоне

Възможно е тази история да ви се стори не навсякъде измислена и, въпреки желанието ми, да чуете гласа на кръвта; то е защото понякога нощем съм блъскал глава във вратата, за да освободя болезнения спомен, който ме измъчва от сътворението на света; простете ми.
Тази книга трябва да бъде просто частица от вътрешния ми живот. Жан Жьоне

Книгата е тук, страшна, жестока, непристойна, неизбежна. Не знаеш откъде да я подхванеш. Тя е, тя ще бъде, ще пребъде. Ще застави ли света да бъде такъв, какъвто е в нея? За мен „Света Богородица на цветята” е голямото явление за своето време. Творба, от която негодувам, отвращавам се, възторгвам се. Жан Кокто

Издателство Фама



Няма коментари:

Публикуване на коментар