четвъртък, 14 март 2013 г.

Етгар Керет>> Автобусният шофьор, който искаше да бъде бог

„Керет може да направи повече с шест абзаца, отколкото повечето автори с 600 страници.“ Кайл Смит, Observer

... Предложих на първия срещнат войник да прочете написания лист. Беше наборникът, който идваше да ме смени в края на дежурството. Той беше сержант, аз – все още редник. Бе едва година по-възрастен, но имах чувството, че разликата ни е много по-голяма. На лявата си китка сержантът носеше ланец, на дясната часовник за гмуркане.
– Искаш ли да прочетеш нещо, което написах? – попитах развълнувано.
– Еби си майката – отговори, без да му мигне окото.
Оттогава минаха двайсет и една години и сега пак предлагам на някого да прочете първите ми разкази. Континентът е друг, отдавна вече не съм войник и даже езикът се е преобразил от иврит на български. Но все още ще съм ви ужасно признателен, ако сте малко по-мили от онзи сержант с ланеца. Етгар Керет

Издателство Жанет-45



Няма коментари:

Публикуване на коментар