петък, 11 октомври 2013 г.

Грегъри Дейвид Робъртс >> Шантарам

... един от най-увличащите разкази за лично изкупление, които някога ще прочетете. Giant Magazine

Наркоман, банков обирджия, затворник, беглец, филантроп, мафиот, контрабандист, наемник... талантлив писател – всичко това е Грегъри Дейвид Робъртс.

   – Казвам се Прабакер – представи се той на своя напевен английски. – А как е уважаемото ви име?
   – Уважаемото ми име е Линдзи – излъгах аз. Използвах името от фалшивия паспорт.
   – Аз бомбайски гид. Много отличен бомбайски гид номер едно, аз. Цял Бомбай знам го много добре. Вие иска види всичко. Аз знам къде точно намери вие най от всичко. Мога да ви покажа даже повече от всичко.

...

   – Разбира се, сър! – светна лицето на Прабакер. – Аз мога вас заведа в евтин хотел, в много евтин хотел, в прекалено евтин хотел, и дори в толкова евтин хотел, че там никога няма отседне никой, който с всичкия си.


   – О, да! – извика той в отговор. – Вие толкова страшно много нуждаете от мен, че направо ми се плаче за вас! Само Бог знае какви ужасни неща се случват на вас без мене да пази тялото ви в Бомбай!

Превод Светлана Комогорова – Комата

Издателство Оргон

Шантарам в Хеликон

Шантарам в Books.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар