четвъртък, 11 септември 2014 г.

Блага Димитрова >> Отклонение

Напразните усилия да се върне пропуснатото

   Правя удивителни открития. Сякаш всичко става за първи път в света.
   Двама души откриват не само за себе си, но и за цял свят. По богат става светът. Бих го обеднила, ако потъпча чувставата си.
   Откривам това чудо на природата – мъжа. Искам да изпея един химн на мъжа.
   – Ти си мой творец – твоето обятие ме създава.
   Проникваш в мене, цял от необятност.
   Чрез тебе аз ставам безбройна.
   Сега разбирам. Слепешком съм вървяла към тебе. Все към тебе. Предоставяла съм се на силата да ме влече към тебе, далечния и смътния. Знаех, че рано или късно ще те срещна.
Винаги ти беше в мене една липса, по осезаема от всяко присъствие.
   Осъмвам в твоите очи. Те ме открадват наново и цяла ме измислят. Утрото поруменява. Усещам загадъчната сила на любимия мъж: на ново да ме претвори. Зажаднял, погледът ти извлича най-дълбоко скътани, спящи извори и корени в мене. Причинява ми остра болка, сякаш ме изтръгва от самата мене...

Издателство Хермес


Няма коментари:

Публикуване на коментар