вторник, 30 април 2013 г.

Ярослав Хашек >> Рапортът на детектива Яндак

Да отхвърлим най-сетне цялата тая сантименталност, заради която са ни нарекли „народ от гълъбици“, и да бъдем мъже. Нека не се стесняваме открито да заявим своите предимства!

   Колко хубаво е, когато съм в състояние да обявя смело: „Аз съм гений, ваша милост“ – там, където скромният човек съвсем неуместно би казал: „Ваша милост, аз съм говедо.“
   Освен това умният човек по един много тънък начин изтъква собствената си персона на преден план и вика сам за себе си: „Да живее!“ – докато в същото време стеснителният се крие в клозета. По-щастливият му другар, след като се е оценил по достойнство, умее да се пласира и в обществения живот. Стеснителността е най-лошата черта на човешкия характер. Това е просто измама, забулена във воала на скромността, и именно от моя страна, от страна на един човек, който има такива големи заслуги за цялата чешка литература, политика и обществен живот, би било срамно, би било просто грях по отношение на чешкия народ, ако аз го оставех в неведение по въпроса, дали съм гениален човек или не...

Хартиено издание и е-книга

Издателство Труд



Няма коментари:

Публикуване на коментар