събота, 8 юни 2013 г.

>> [ Египетската ] Книга на мъртвите

„Книга на мъртвите“ е наследник на хилядолетна традиция, документирана за първи път в епохата на строителството на пирамидите...

Заклинание 1

Начало на заклинанията за излизане през деня,
възхвалата и саху, излизането и спускането в некропола,
които са действени в прекрасния Запад,
изричат се в деня на погребението;
когато се влиза след излизането.
Изговаряне на думите от NN:

Поздравявам теб, Бик на Запада –
каза там Тот, царят на вечността-нехех.
Аз съм велик бог, на страната на ладията,
и сражавах се за теб.
Аз съм един от тези богове на съвета,
оневиних Озирис пред враговете му
[в] този ден на осъждането на словата.
Аз принадлежа на семейството на Озирис,
аз съм един от тези богове, родили децата на Нут,
които заклаха враговете на Озирис,
които затвориха разбунтувалите се срещу него.
Аз принадлежа на твоето семейство, Хор,
сражавах се за теб,
и грижих се за твойто име.
Аз съм Тот, който оневини Озирис пред враговете му
[в] този ден на отсъждането на словата
във Великия дом на благородника, който е в Иуну (Хелиопол).
Аз съм Този от Джеду (Бусирис), син на Този от Джеду,
заченат в Джеду, роден съм аз там.
Аз съм заедно с жалещите и с оплаквачките на Озирис
на двата бряга на Рехит,
които оправдаха Озирис срещу враговете му –
така казаха те...

Превод от древноегипетски Теодор Леков

Издателство Изток-Запад



Няма коментари:

Публикуване на коментар