неделя, 28 септември 2014 г.

Андраш Петьоц >> Чужденци

Тридесет минути преди войната

Вдъхновен от едноименната творба на Албер Камю, романът е екзистенциална драма за живота на Анна, осемгодишно момиченце, и неговата майка. Двете са бегълки, които жадуват за дом, топлина и обич, но са принудени от обстоятелствата да се скитат из неназовани краища на евразийския континент. Най-страшният им враг са така наречените варвари.
Романът проследява нелеката съдба на майка и дъщеря до деня на трагичната развръзка.

   Аз съм родена тук, в пасторския дом, баща ми е местният католически свещеник. Майка ми му е любовница, още от малка. Това е една истинска, страшна тайна, но на вас я признавам, защото сте добър човек. Вие не тормозите децата, а ги учите на разум, та после, като възрастни, да отстояват мястото си в живота. Впрочем майка ми каза, че преди много, много години е била и ваша любовница, и дори може точно вие да сте ми баща. Защото вие сте такъв. Задиряте малките момичета в училище. Всички го знаят. Така че по-внимателно с мен, господин учителю, защото може много да си изпатите. Знаете ли, на мен вече няма какво ново да ми кажете, вече съм видяла какво ли не...

Тази книга – Чужденци – те кара да я прочетеш на един дъх...
Имре Кертес, лауреат на Нобелова награда за литература

Преводач Мартин Христов

Издателство Ерго

Чужденци
в Pimodo

Няма коментари:

Публикуване на коментар