петък, 3 октомври 2014 г.

Сергей Есенин >> Изповед на хулигана

Животът е една измислица, но нищо ново и в смъртта

Цветята ми шептят – прости,
главичките си ниско свеждат,
че вече няма да поглеждам
в лицето ѝ и в родна шир.

Любима, е какво! Какво пък!
Видях ги аз, видях земята
и трепета с гробовен дъх
приемам като ласка свята.

Което е постигнато от мен
в живот, преминал със усмивка,
аз ще разказвам всеки ден,
че пак ще се повтаря всичко.

И все едно – ще дойде друг,
тъга за мен не ще го гложди,
дошлият, скъп, ще бъде чут,
той песни по-добри ще сложи.

И, чули песен в тишина,
любимата със друг любими
ще спомнят и за мен тогаз
като за цвят неповторими.

27 октомври 1925

(Стихотворението е в превод на Мария Шандуркова)

Издателство Касиопея – Б. Д.


Няма коментари:

Публикуване на коментар